Кабінет логопеда та дефектолога






Всім доброго дня! Нажаль, зараз дуже складний час для всіх нас. Але мова дитини розвивається під впливом мови дорослих і значною мірою залежить від достатньої мовної практики, нормального соціального і мовного оточеннч, від виховання і навчання, які починаються з перших днів її життя. 
Пропонуємо вам кілька порад від логопеда, які допоможуть розвинути мовлення дитини.

 

 

                           Поради логопеда:

    Для досягнення результату необхідно займатися з дитиною регулярно та систематично! Заняття повинні бути цікавими та не примусовими. Вони можуть проводитися під час прогулянок, поїздок. Але деякі види занять вимагають обов’язкової спокійної, ділової обстановки, а також відсутності відволікаючих чинників.

    При отриманні завдання необхідно ознайомитися з його змістом і переконатися в тому, що воно Вам зрозуміле. У випадку виникнення труднощів, проконсультуйтеся з логопедом.

    Тривалість заняття без перерви не повинна перевищувати 15 – 20 хвилин. Час занять повинен бути сталим у режимі дня, адже це дисциплінує дитину, сприяє кращому засвоєнню матеріалу. Не перевтомлюйте малюка, не перевантажуйте інформацією! Це може стати причиною заїкання! Починайте заняття з 3 – 5 хвилин у день, поступово збільшуючи час. Деякі заняття (наприклад на формування лексико – граматичних категорій) можна проводити по дорозі додому.

    Привчайте дитину до самостійного виконання завдань. Не слід поспішати, показуючи , як потрібно виконувати завдання, навіть якщо дитина засмучена невдачею. Допомога дитині повинна бути своєчасною і в розумних межах.

    Потрібно урізноманітнювати форми проведення занять чергувати завдання зі збагачення словника із завданнями з розвитку  пам’яті , уваги, звуковимови, розвитку мовлення.

    Будьте терплячими до дитини, уважними під час занять. Ви повинні бути доброзичливими, співчутливими, але водночас досить вимогливими. Не забувайте відзначати успіхи дитини, хвалити її за досягнуті  результати.

Не відкладайте на завтра те, що можна зробити сьогодні! 

Терпіння Вам і успіхів, радості у спілкуванні!

 

Шановні Батьки!

Для закріплення результатів корекційно– відновлювальної роботи Ваші діти потребують щоденних домашніх занять.

Перед початком занять підготуйте все, що може Вам знадобиться:

*Велике настільне дзеркало, щоб дитина могла контролювати правильність виконання артикуляційних вправ;

*Настільні ігри  - лото на різну тематику;

*Розрізні картинки з двох і більше частин або пазли;

* пластилін, конструктор, шнурівки, лічильні палички для розвитку мілкої моторики;

* зошит або альбом для наклеювання картинок

Основною проблемою в батьків є небажання дитини  займатися вдома

Щоб подолати це, необхідно зацікавити малюка.

Важливо памятати , що основною діяльністю в дошкільному віці є гра!

              Щоденно слід проводити:

-          Ігри для розвитку дрібної моторики;

-          Ігри для розвитку мовного дихання;

-          Артикуляційну гімнастику, краще 2 рази в день;

-          Ігри для розвитку слухової уваги або фонематичного слуху;

-  І   Ігри для формування лексико – граматичних категорій (узагальнюючі слова, синоніми, антоніми, багатозначні слова; число, рід, відмінок). Кількість ігор – 2 – 3 гри в день, крім розвитку мілкої моторики і артикуляційної гімнастики. 

Знайомте дитину з дитячою літературою!

Намагайтеся прочитати дитині хоч кілька сторінок, розгляньте картинки до прочитаного тексту, опишіть їх, задайте дитині питання до прочитаного. Можливо, інші педагоги вважатимуть, що це не правильно, адже саме  у вечірній час дитина втомлена, її увага розсіяна. Перевірено! Читання перед сонм є улюбленим заняттям малюка, адже ще 15 – 20 хвилин можна не спати, поспілкуватися з батьками, поділитися своїми секретами. Бажано, щоб тема літературного твору збігалася з лексичною темою тижня.

Користуйтеся наочним матеріалом! Дітям важко  сприймати слова, які не підкріплені зображенням.

Говоріть чітко, повернувшись обличчям до дитини. Нехай вона бачить рухи ваших губ, запам’ятовує їх.

Не вживайте слово «неправильно»! Підтримуйте всі починання малюка, хваліть навіть за незначні успіхи. Не вимагайте від нього правильної вимови складного слова відразу, краще ще раз самі повторіть зразок цього слова. Не бійтеся експериментувати! Ігри можна придумувати самим. Все залежить від Вашої фантазії та Вашого бажання допомогти дитині.


 Бажаємо всім мира, здоров'я , сил! З повагою Ольга Пилипівна та Людмила Валеріевна

























                                      

                             Доброго дня!!! Шановні батьки, діти, колегі!!!

                                      Чому дитина дзеркалить?

Найбільш точна і правильна відповідь – тому що в дитини дошкільного віку ще не сформований зрілий зв’язок між півкулями головного мозку. Для того, щоб зрозуміти про що мова, необхідно звернутися до нейрології. А саме до міжпівкульної асиметрії.
Ще зі школи нам відомий той факт, що права і ліва півкуля мозку у людини мають різні функції, вони керують різними видами діяльності. Від того, яка з півкуль найбільш розвинена у людини (в силу вроджених чи набутих властивостей), залежить її індивідуальність, особливості її сприйняття.
Спеціалізація півкуль мозку:
Ліва півкуля
·         мова
·         логіка
·         абстрактне (поняття)
·         здатність до аналізу, деталізація
·         вибудовування алгоритмів
·         оперування фактами, деталями, символами
Права півкуля
·         інтонаційна виразність
·         образне сприйняття
·         творчі можливості
·         інтуїція
·         здатність до адаптації
Вважається, що на момент народження права півкуля мозку дитини більша порівняно з лівою. Говорять, що до 9-10 річного віку дитина є «правопівкульною». 
Права півкуля розвивається і дозріває швидше, і тому в ранній період розвитку її роль у здійсненні психологічного функціонування є більш значною, порівняно з лівою. Справді, малюкам характерна мимовільність, низька усвідомленість поведінки, емоційність, безпосередність, цілісність і образність сприйняття. Суттєві зміни в міжпівкульній взаємодії відзначаються приблизно в 6-7 років, тобто якраз перед початком навчання у школі.
Зі збільшенням активності лівої півкулі з’являються складні поняття, розвивається абстрактне мислення, вміння рахувати й писати. Діти, у яких довше залишається правопівкульна спеціалізація гірше пишуть, пропускають літери, не дописують слова, їм важко дається таблиця множення, і такі діти часто дзеркалять в письмі.
Нормальна психічна діяльність передбачає спільну роботу обох півкуль головного мозку. Тобто між півкулями повинні сформуватися стійкі нейронні зв’язки, що передають інформацію. Це складний і поетапний процес. У дошкільника ці зв’язки ще дуже тонкі. Їх не можна перевантажувати (раннє читання і письмо, математика), але їм можна допомогти розвинутися.
Таким чином, дитинка приходить у цей світ спочатку “правопівкульною”, у міру дорослішання ліва півкуля теж починає розвиватися, утворюючи зв’язок з правою півкулею. Ці зв’язки спочатку дуже слабкі, це позначається на таких уміннях малюка, як письмо, читання, рахунок, симетричні рухи руками або ногами … Через ці слабкі зв’язки багато малюків (якщо вони ще й лівші) дзеркалять букви і цифри в письмі.
Якщо ви помітили таке у вашої дитини, не панікуйте. Все нормально. Просто постійно спокійно вказуйте на помилки, просіть виправити. Крім того, допоможіть розвинути і зміцнити міжпівкульні зв’язки. Для цього існують різні вправи. Робіть їх разом з дитиною по кілька разів на день. Просто так, або як фізкультхвилинки під час заняття з малюком.
8 ВПРАВ ДЛЯ РОЗВИТКУ МІЖПІВКУЛЬНОЇ ВЗАЄМОДІЇ

Ці вправи розвивають міжпівкульні зв’язки, синхронізують роботу півкуль, покращують розумову діяльність, сприяють поліпшенню пам’яті та уваги, полегшують процес читання і письма.
Вправи необхідно виконувати щодня, виділивши 20-25 хвилин на день для них. Вони стануть в пригоді для маленьких перерв в ході заняття, або для налаштування на роботу перед заняттям, або просто як гра у вільну хвилинку.
Вправи рекомендують поступово ускладнювати:
·         прискорювати темп
·         виконувати з легко прикушеним язиком і заплющеними очима (вимкнення мовного і зорового контролю)
·         підключати рухи очей і язика до рухів рук
·         підключати дихальні вправи і метод візуалізації.
“Вушка”
Ціль: Енергетизація мозку.
Розправляти і розтягувати зовнішній край кожного вуха однойменною рукою в напрямку вгору-назовні від верхньої частини до мочки вуха (п’ять разів). Помасажувати вушну раковину.
“Ліхтарики”
Покласти кисті на стіл. Одна – стиснута в кулак, інша лежить на столі долонею. Одночасно змінювати положення рук (якщо права в кулаці, а ліва – долоня, то змінити на: права – долоня, ліва – кулак і так далі)
 
“Дзеркальне малювання”

Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю. На аркуші чистого паперу, взявши в обидві руки олівці або фломастери, пропонуємо дитині малювати одночасно обома руками дзеркально симетричні малюнки, літери, цифри. Рекомендується при виконанні цього завдання використовувати музику.
“К ільце”
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Піднімаємо вгору обидві долоні і починаємо перебирати пальці на обох руках, поєднуючи в кільце з великим пальцем по черзі вказівний, середній, безіменний та ін. Виконується спочатку правою рукою, потім лівою, потім обома. Ведучий змінює темп виконання, то прискорюючи, то сповільнюючи його.
“Кулак – ребро – долоня”
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Ведучий показує дитині три положення долоні на столі, які послідовно змінюють один одного: розкрита долоня на столі, долоня, стиснута в кулак, долоня ребром на столі. Спочатку вправа виконується разом з ведучим:
а) долонею правої руки;
б) долонею лівої руки;
в) обома долонями одночасно.
При цьому міняємо темп виконання, то, прискорюючи, то, сповільнюючи його. Потім дитина виконує вправу самостійно.
 
“Вухо – ніс”
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Лівою рукою візьміться за кінчик носа, а правою рукою – за протилежне вухо. Одночасно відпустіть вухо і ніс, хлопніть в долоні, змініть положення рук «з точністю до навпаки».
“Перехресні рухи”
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Виконуйте перехресні координовані рухи одночасно правою рукою і лівою ногою (вперед, в сторони, назад). Потім зробіть те ж лівою рукою і правою ногою.
“Горизонтальна вісімка”
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Намалюйте в повітрі в горизонтальній площині цифру вісім три рази спочатку однією рукою, потім іншою, потім обома руками одночасно.
 


Які ж можна дати рекомендації батькам щодо подолання у дітей труднощів у набутті навичок читання?

Постійно приділяйте увагу розвитку зв'язного мовлення, збагачуйте словниковий запас, слідкуйте за правильністю вимови звуків.
Своєчасно звертайтеся до логопеда - дефектолога при порушенні вимови звуків та утрудненні в опануванні навичками читання.
Доброзичливо, а не насильно прилучайте дитину до читання.
Необхідно обов'язково сформувати у дитини потребу та бажання читати. Для цього корисно пропонувати книги, які їй цікаві. Не наполягати, щоб дитина читала тільки вголос. Корисно щоденно читати вголос всього кілька хвилин для відпрацювання темпу та закріплення навичок читання. Добре заохочувати дитину та переконувати її, що труднощі в оволодінні навичками читання можна та потрібно подолати.
Виховання та розвиток кожної дитини відбувається за певних умов і під впливом інших осіб. Кожному, хто виховує дітей , завжди треба пам'ятати слова великого вченого І. Павлова: "...Ніщо не залишається непорушним, а все завжди може змінитися на краще. Аби тільки були створені відповідні умови "





 Що таке «Артикуляційна гімнастика» і для чого вона потрібна!

Артикуляційна гімнастика – це комплекс вправ для органів мовного апарату: губ, язика, нижньої щепепи, дихання.                                                         
Вона сприяє:                                                                                              
-формуванню у дитини правильної вимови звуків;                                       
-виправленню наявних порушень звуквимови;
-виробленню чіткої дикції;
-успішному оволодінню іноземними мовами;
-ораторського мистецтва.
        Чітка звуковимова та дикція необхідна не тільки для результативного спілкування, але і для успішного оволодіння письмом. Перед тим, як записати слово, ми спочатку його промовляємо про себе. Тому вади звуковимови призводять до неправильного використання букв при письмі.
     Артикуляційна гімнастика не має залишатися надбанням тільки вчителів — логопедів. Вона повинна бути в арсеналі кожного вихователя, учителя початкових класів, керівника гуртка виразного читання, батьків. Засвоюючи з дітьми абетку, навчаючи їх грамоти й читання, батьки, вихователі і вчителі повинні звертати увагу на особливості артикуляції того чи іншого звука, проводити артикуляційні фізкультхвилинки. Коли ми маємо на меті тільки покращення дикції, артикуляційні вправи можуть застосовуватися довільно, у будь-якій послідовності, як ігровий момент або своєрідна щоденна фізкультхвилинка під час різноманітних занять.
          У логопедичній роботі артикуляційна гімнастика є важливою складовою усього комплексу заходів, спрямованих на подолання мовленнєвих вад і виховання правильної вимови звуків. Починати роботу потрібно з вивчення назв органів артикуляції. Наступний крок — навчити дитину спостерігати за роботою органів артикуляції, фіксувати увагу на окремих моментах артикуляції, знаходити спільне і відмінне в положеннях органів під час вимови того чи іншого звука, свідомо керувати рухами щелепи, язика та губ, відчувати їх та контролювати їхню роботу. Дитина має навчитись давати  інформацію про роботу того чи іншого мовленнєвого органа в процесі артикуляції: про положення язика в роті, про напрям струменю повітря, що видихається. Якщо дитина не може словесно описати положення органів артикуляції, їй слід допомогти, задаючи альтернативні запитання: «Губи посміхаються чи витягнуті трубочкою?», «Струмінь повітря тече на кінчик язика чи вбік, у щоку?», «Кінчик язика піднятий угору чи опущений униз і ховається за нижніми зубами?». У кращому засвоєнні дитиною назв органів артикуляції, усвідомленні їх положення та рухів допоможуть схеми, показ того чи іншого органа в себе. Корисним є також моделювання артикуляції за допомогою руки дорослого і самої дитини, тобто унаочнення матеріалу. Наприклад,  язик можна порівняти з кистю руки дитини, показати на ній кінчик язика, спинку, боки, рівчачок. Перш ніж виконувати певну вправу для язика, наприклад «чашечку», дитина вчиться виконувати її власною долонею. Це допомагає дитині краще зрозуміти те, чого від неї хочуть.
       Наступна задача — сформувати артикуляторні (рухомовленнєві) вміння та навички. Рекомендується артикуляційна гімнастика для підготовки правильного артикуляційного укладу. Важливим є правильний підбір вправ для постановки певного звука, послідовність і точність їх виконання. Вправи для язика та губ зміцнюють м’язи, формують м’язову готовність до вимови того чи іншого звука, розвивають, уточнюють та вдосконалюють основні рухи органів мовлення. Гімнастику тривалістю 3 - 5, а іноді 5 - 10 хвилин треба проводити щоденно, щоб закріплювались рухові навички дитини. Спочатку вона проводиться  під контролем зору, перед дзеркалом, у подальшому — без дзеркала, з опорою на власні кінестетичні відчуття дитини. Проводити її потрібно емоційно, в ігровій формі.

      Для ознаомлення з комплексами артикуляйної гімнастики можна звернутися до логопеда, який надасть методичні поради щодо правильного виконання даних вправ!


               Факти про дитяче мовленняне науково а для людей!

     1.Не існує чіткого віку коли потрібно йти до логопеда!!! Хтось вам скаже в 2 чи в 3 роки, а хтось у 5... Ні, дорогі матусі, як тільки ви запідозрили ,що ваша дитина розмовляє не так як інші однолітки, зразу звертайтесь до фахівців. І не до одного! Завжди вислухайте думку 2-3 спеціалістів, це запорука 100% точного висновку.  Далі ,якщо ваше дитя здорове! То не спішіть мурдувати його заняттями у логопеда у дуже маленькому віці(1,1.5, 2-5 р) Звуки можна поставити у будь-якому віці і не слухайте нікого!( найзручніше і ефективніше перед школою у 5 років) Тим більше якщо дитя непосидюче то толку від тих занять не буде, а гроші витратите!

    2.Якщо ваша дитина здорова( мається на увазі не шлунок... а фізичний, психічний, розумовий розвиток) і ви відвідує те логопеда 2 роки - міняйте спеціаліста!

    3.Логопед і дефектолог це дві різні спеціальності!!!!

   4.За часів СРСР нам усім казали, що виговориться... НІ! Якщо, вашій дитині 5 років і вона не вимовляє пів алфавіту- воно саме не виговориться.Або буде,, Вуцьк, гавнішати,,

   5.Якщо, дитяті 3+ і вона(він) говорить 2 слова і ті НЕ правильно, вам ОБОВЯЗКОВО потрібний фахівець, Але НЕ ОБОВЯЗКОВО  зразу пити ,, чарівні пігулки,, - їх не існує!

   6. Розвиток мовлення Вашої дитини на 90% залежить від Вас, а не від логопеда. Мінімалізуйте гаджети і максимілізуйте спілкування+ ігри+ дрібну моторику! І все буде👍



Всім доброго дня! Нажаль, зараз дуже складний час для всіх нас. Але мова дитини розвивається під впливом мови дорослих і значноюмірою залежить від достатньої мовної практики, нормального соціального і мовного оточеннч, від виховання і навчання, які починаються з перших днів ії життя. Пропонуємо вам кілька порад від логопеда, які допоможуть розвинути мовлення дитини.

 

 

                           Поради логопеда:

Для досягнення результату необхідно займатися з дитиною регулярно та систематично! Заняття повинні бути цікавими та не примусовими. Вони можуть проводитися під час прогулянок, поїздок. Але деякі види занять вимагають обов’язкової спокійної, ділової обстановки, а також відсутності відволікаючих чинників.

 При отриманні завдання необхідно ознайомитися з його змістом і переконатися в тому, що воно Вам зрозуміле. У випадку виникнення труднощів, проконсультуйтеся з логопедом.

Тривалість заняття без перерви не повинна перевищувати 15 – 20 хвилин. Час занять повинен бути сталим у режимі дня, адже це дисциплінує дитину, сприяє кращому засвоєнню матеріалу. Не перевтомлюйте малюка, не перевантажуйте інформацією! Це може стати причиною заїкання! Починайте заняття з 3 – 5 хвилин у день, поступово збільшуючи час. Деякі заняття (наприклад на формування лексико – граматичних категорій) можна проводити по дорозі додому.

Привчайте дитину до самостійного виконання завдань. Не слід поспішати, показуючи , як потрібно виконувати завдання, навіть якщо дитина засмучена невдачею. Допомога дитині повинна бути своєчасною і в розумних межах.

Потрібно урізноманітнювати форми проведення занять чергувати завдання зі збагачення словника із завданнями з розвитку  пам’яті , уваги, звуковимови, розвитку мовлення.

Будьте терплячими до дитини, уважними під час занять. Ви повинні бути доброзичливими, співчутливими, але водночас досить вимогливими. Не забувайте відзначати успіхи дитини, хвалити її за досягнуті  результати.

Не відкладайте на завтра те, що можна зробити сьогодні! Терпіння Вам і успіхів, радості у спілкуванні!

 

Шановні Батьки!

Для закріплення результатів корекційно– відновлювальної роботи Ваші діти потребують щоденних домашніх занять.

Перед початком занять підготуйте все, що може Вам знадобиться:

*Велике настільне дзеркало, щоб дитина могла контролювати правильність виконання артикуляційних вправ;

*Настільні ігри  - лото на різну тематику;

*Розрізні картинки з двох і більше частин або пазли;

* пластилін, конструктор, шнурівки, лічильні палички для розвитку мілкої моторики;

* зошит або альбом для наклеювання картинок

Основною проблемою в батьків є небажання дитини  займатися вдома

Щоб подолати це, необхідно зацікавити малюка.

Важливо памятати , що основною діяльністю в дошкільному віці є гра!

              Щоденно слід проводити:

-          Ігри для розвитку дрібної моторики;

-          Ігри для розвитку мовного дихання;

-          Артикуляційну гімнастику, краще 2 рази в день;

-          Ігри для розвитку слухової уваги або фонематичного слуху;

-  І   Ігри для формування лексико – граматичних категорій (узагальнюючі слова, синоніми, антоніми, багатозначні слова; число, рід, відмінок). Кількість ігор – 2 – 3 гри в день, крім розвитку мілкої моторики і артикуляційної гімнастики. 

Знайомте дитину з дитячою літературою!

Намагайтеся прочитати дитині хоч кілька сторінок, розгляньте картинки до прочитаного тексту, опишіть їх, задайте дитині питання до прочитаного. Можливо, інші педагоги вважатимуть, що це не правильно, адже саме  у вечірній час дитина втомлена, її увага розсіяна. Перевірено! Читання перед сонм є улюбленим заняттям малюка, адже ще 15 – 20 хвилин можна не спати, поспілкуватися з батьками, поділитися своїми секретами. Бажано, щоб тема літературного твору збігалася з лексичною темою тижня.

Користуйтеся наочним матеріалом! Дітям важко  сприймати слова, які не підкріплені зображенням.

Говоріть чітко, повернувшись обличчям до дитини. Нехай вона бачить рухи ваших губ, запам’ятовує їх.

Не вживайте слово «неправильно»! Підтримуйте всі починання малюка, хваліть навіть за незначні успіхи. Не вимагайте від нього правильної вимови складного слова відразу, краще ще раз самі повторіть зразок цього слова. Не бійтеся експериментувати! Ігри можна придумувати самим. Все залежить від Вашої фантазії та Вашого бажання допомогти дитині.


 Бажаємо всім мира, здоров'я , сил! З повагою Ольга Пилипівна та Людмила Валеріевна

Немає коментарів:

        УВАГА!!! Розклад дзвінків Урок Початок Закінчення Перерва 1 9:...